02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

دندانپزشکی زیبایی در فردیس

آنچه در این نوشته می خوانید:

دندانپزشکی زیبایی در فردیس

دهان مجموعه ای از بافت های نرم و سخت است. بافت نرم دهان از لثه ها، زبان، گونه درونی و لب تشکیل شده است و بافت سخت را نیز دندان ها و استخوان فک شامل می شوند.

علاوه بر آن، در دهان انسان ها اعصاب و عروق خونی و همچنین بافت های همبند قرار دارند که ساختمان های مختلف دهان را نگهداری می کنند.

رابطه بیین دندان های دو فک و همچنین ارتباط دندان ها با مفاصل فک و عملکرد سالم دهان انسان ها به هماهنگی بین تمام اجزای سیستم دهان بستگی دارد.

اما در صورتی که اجزای دهان با یکدیگر و در تعادل با یکدیگر عمل نکنند، بهداشت دهان و دندان در معرض خطر قرار می گیرد.

درمان های دندانپزشکی

به طور کلی می توان گفت، دندانپزشکی چه ترمیمی باشد و چه زیبایی، شامل درمان هایی می شود که این درمان ها در نهایت، ظاهر دندان و لثه ها و همچنین عملکرد  آن ها را بهبود می بخشند.

هدف از انجام درمان های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی به طور کلی در مواردی خلاصه می شود که شامل :

  • بهره برداری از روش های مختلف طراحی به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته
  • ترمیم و بهبود عملکرد دندان های آسیب دیده
  • جایگزین کردن دندان های فرسوده و از کار افتاده
  • درمان بیماری های لثه
  • درمان برخی از بیماری های دهان
  • زیباسازی دندان ها با استفاده ازروش های مختلف درمانی

دندانپزشکان در درجه اول به زیبایی دهان و دندان در موارد مختلف اعم از رنگ، موقعیت، شکل، اندازه، هم ترازی و در واقع ظاهر کلی چهره و به خصوص لبخند تمرکز می کنند.

در واقع می توان گفت: درمان های دندانپزشکی ترمیمی شامل استفاده از تاج دندان، استفاده از بریج های دندانی، ترمیم دندان های آسیب دیده، ایمپلنت های دندانی و جایگزین کردن آن به جای دندان های از دست رفته و درمان های عمومی نظیر پرکردن، عصب کشی و کشیدن دندان است.

درمان های دندانپزشکی زیبایی نیز شامل، بلیچینگ دندان، پیوند دندان که باعث بهبود ظاهر لثه می شود، استفاده از انواع روکش و درمان های زیباکننده و سفید کننده دندان است.

روش های دندانپزشکی

درمان هایی نیز هستند که شامل هر دو روش ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی می شوند. مانند درمان دندان قروچه که به منظور اصلاح مشکلات دندان های آسیاب و برطرف کردن نشانه های جانبی این آسیب است ، همچنین درمان ارتودنسی که می تواند باعث ایجاد لبخند زیبا در فرد شده و دندان های بهم ریخته، شلوغ، فاصله دار و عقب ماندگی های فکین را مرتب کرده و درمان کند.

از سایر درمان های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی می توان به جراحی دهان؛ که برای درمان ریشه، پیوند بافت سخت و نرم و کشیدن دندان مورد استفاده قرار می گیرد و درمان پریودنتال که شامل درمان پوسته پوسته شدن، تسطیح ریشه و جراحی لثه است، اشاره کرد.

انواع درمان های شایع دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

بلیچینگ دندان ها

از شایع ترین و پرطرفدارترین روش های زیبایی دندان ها، بلیچینگ و یا سفید کردن آنها است. این می تواند توسط دندانپزشک انجام شده و نظارت شود، به همین دلیل از معتبرترین درمان های دندانپزشکی به شمار می رود که معمولا به مراجعه کنندگان توصیه می شود. معمولا در این روش برای سفید کردن دندان ها از لیزر استفاده می شود. در این صورت، لثه ها به وسیله یک لایه پلاستیک پوشیانده شده و پس از آن یک ماده شیمیایی سفید کننده روی سطح دندان ها ریخته می شود. پس از آن با استفاده از لیزر پرتویی از آرگون به منظور سرعت بخشیدن به روند سفید کردن دندان ها روی دندان ها تابانده می شود.

به طور قطع می توان گفت سفید کردن دندان ها به وسیله روش بلیچینگ و با استفاده از لیزر روی زیبا کردن دندان ها بسیار موثر است.

کامپوزیت دندان

در این روش دندانپزشکی ترمیمی وزیبایی قسمت هایی از مینا به منظور بهبود ظاهر دندان حذف می شود. زیرا ممکن است دندان فرد برای تغییر و تصحیح نیاز تراش قسمت کوچکی از مینا داشته باشد. در برخی موارد نیز ممکن است دندان های شما به تغییر شکل و یا تغییر موقعیت نیاز داشته باشد و یا ممکن است بلند، کوتاه، کج و یا ناصاف باشد. در این صورت نیز، دندانپزشک برای درمان و اصلاح دندان ها به منظور بهبود آن ها، ناچار است قسمت هایی از مینای دندان را تراش دهد.

پس از آن، ماده ای به نام کامپوزیت روی سطح دندان به کار برده شده و پس از اینکه کاملا سخت می شود، توسط دندانپزشک جلا داده می شود. در این صورت دندان ها ظاهری زیبا پیدا می کنند.

بریج یا پل های دندانی

بریج ها معمولا به عنوان جایگزینی برای دندان های از دست رفته به کار برده می شوند. در این صورت، در ناحیه ای از دندان که فشار وارده کمتر باشد، دندانپزشک از بریج معلق به منظور بهبود ظاهر و ترمیم دندان بهره می گیرد.

ونیر

ونیر ها، غشاء بسیار نازکی هستند که به طور سفارشی برای دندان های هر فرد از پرسلن ساخته می شوند. ونیرها به طور مستقیم به دندان ها چسبانده می شوند. از گزینه های مناسب برای بستن شکاف بین دندان ها، ونیر است. برای اصلاح ظاهر و عملکرد دندان ها با استفاده از این روش، معمولا دندانپزشک در سطح دندان یک تراش جزئی ایجاد می کند تا بتواند نتایج بهترین داشته باشد. علاوه بر آن، سفید کردن دندان ها از دیگر کاربردهای درمان با استفاده از ونیر است.

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی نیز به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته به کاربرده می شوند. ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم خالص ساخته شده و در درون استخوان فک قرار می گیرند. در این صورت، تاج دندان و یا پروتز می تواند به ایمپلنت متصل شده و در این صورت، عملکرد و ظاهر دندان بهبود پیدا می کند.

تغییر فرم لثه

در برخی موارد، دندانپزشک به منظور حفظ زیبایی دندان لثه را بلند می کند. این روش از روش های دندانپزشکی زیبایی است که با استفاده از آن، شکل بافت و یا زمینه استخوان ظاهر لثه تغییر کرده و زیباتر و متقارن تر می شود.

نتیجه گیری

تمامی روش هایی که در بالا گفته شد، پرکاربرد ترین روش های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی هستند که افراد می توانند بسته به شرایط و وضعیت دندان هایشان و همچنین بسته به نظر دندانپزشک از این روش ها به منظور اصلاح عملکرد و بهبود ظاهر دندان ها استفاده کنند.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.