02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

بخش تخصصی پروتز

پروتز دندان در فردیس

آنچه در این نوشته می خوانید:

پروتز دندان در فردیس

بخش تخصصی پروتز

بخش تخصصی پروتز دندان یک فرآیند داخل دهانی است ، که برای بازسازی مشکلات داخل دهانی ( از دست دادن دندان ها ، از دست دادن یک قسمت از دندان ها و از بین رفتن ساختارهای نرم یا سخت فک و کام ) استفاده می شود. پروتز ، تخصص دندانپزشکی است که در پروتزهای دندانی تخصص دارد.

این ابزارهای دندانی شامل کاشت دندان ، تاج ، پل ، دندان مصنوعی و روکش است ، برخی از آنها قابل جدا شدن یا ثابت ماندن در دهان هستند.

انواع پروتزهای دندانی

پروتزها انواع مختلفی دارند که شامل:

  • پروتزهای دندانی ثابت
  • پروتزهای متحرک دندانی
  • کاشت پروتزهای پشتیبانی شده
  • تاج ها
  • ونیرها
  • پروتزهای فلزی 
  • پروتزهای دندانی ترکیبی

 

بخش تخصصی پروتز
  • پروتزهای دندانی ثابت

اگر اصلاً دندان ندارید ، می توانید با استفاده از پروتز ثابت دندان به دنبال راه حل دائمی بروید. این یک راه حل ایده آل از همه نظر است و باید از آن مراقبت کنید و درست تمیز شود درست مثل این که دندان طبیعی شما باشد.

  • پروتزهای متحرک دندانی

مدل اوردنچر برای دندان های مصنوعی کامل راه حلی است که امنیت و سادگی شما را فراهم می کند. این مورد به روش پیچ و مهره ای روی ایمپلنت های دندانی نصب می شود و بیمار می تواند آن را برای تمیز کردن بر دارد.

  • کاشت پروتزهای پشتیبانی شده

در اینجا ، خود این اسم همه چیز را می گوید. ایمپلنت های دندانی معمولاً مانند ریشه دندان ها در استخوان فک قرار می گیرند و می توانند جایگزین یک یا چند ردیف دندان نیز شوند.

  • تاج ها

از تاج ها برای یک دندان آسیب دیده یا بخشی از بریج استفاده می شود ، جایی که تاج ها را در هر طرف یک یا چند دندان کاذب قرار می دهیم.

  • ونیرها

روکش ها پوسته های نازکی هستند که دندان های تغییر رنگ یافته یا شکسته شده را می پوشانند تا ظاهر آنها را بهبود ببخشند.

  • پروتزهای فلز

پروتزهای فلزی پرمصرف ترین پروتزهای دندانی هستند که از آلیاژهای فلزی مختلف و ساختار رزین ساخته می شوند.

  • پروتزهای دندانی ترکیبی

هنگامی که نبود دندان باعث از بین رفتن حجم استخوان فک می شود ، مناسب ترین راه حل است.

پروتز دندان

دندانپزشک شما یک معاینه دقیق از دندان های شما انجام می دهد ، همچنین با استفاده از اشعه ایکس دندان هایی که برای پروتز دندان درگیر هستند را عکس برداری می کند. این کار به دندانپزشک اجازه می دهد که از دندان های باقیمانده پشتیبانی کند و به شما پروتز دندان یا دیگر روش های درمانی را پیشنهاد دهد.

در مرحله بعد ، دندانپزشک با قالب گرفتن از دندان ها آن را به آزمایشگاه ارسال می کند ، تا دندان های شما را در آنجا بسازند. طبق تصمیمات دندانپزشک ، پروتزهای دندانی را می توان از مواد مختلفی مانند پرسلن ، اکریلیک ، رزین کامپوزیت و زیرکونیا تهیه کرد.

روش به کار گذاشتن پروتز دندان

پس از آماده شدن ، روش کارگذاری به این بستگی دارد که می خواهید از کدام پروتز دندان استفاده کنید. برای قرار دادن ایمپلنت ، دندانپزشک شما با جراحی یک تیتانیوم به استخوان فک شما به جای ریشه دندان نصب می کند. قبل از قرار دادن پروتز باید چندین ماه صبر کنید تا تیتانیوم جا بگیرد و لثه شما خوب شود.

این کار برای اطمینان از قرارگیری صحیح ایمپلنت در استخوان است. اگر می خواهید از تاج ، بریج یا روکش استفاده کنید ، دندانپزشک شما ممکن است بخشی از سطح دندان را برداشته تا برای پروتز آماده شود. پروتزها باید بررسی شوند تا راحت در دهان شما قرار بگیرند.

کدام روش پروتز دندان برای شما مناسب است؟

قبل از پیشنهاد هرگونه درمان در کلینیک درمانگاه شبانه روزی حکیم  ، دندانپزشک یا متخصص پروتزهای دندانی سلامت کلی دهان شما را در نظر می گیرد ، از جمله تعداد دندانهای از دست رفته ، وضعیت دندانهای باقیمانده ، ضخامت استخوان فک و…

اگر فقط یک یا دو دندان از بین رفته باشد و بقیه دندان ها سالم باشند ، بریج یا پروتز جزئی می تواند راه حل خوبی باشد. وقتی تعداد کمی دندان طبیعی باقی می ماند و در شرایط ناخوشایندی قرار دارند ، ممکن است بهترین گزینه پروتز کلی باشد.

اما ، اگر استخوان فک نازک باشد ، دندانپزشک شما ممکن است پیوند استخوان انجام دهد تا برای پشتیبانی از ایمپلنت اقدام کند.

نتیجه گیری

برای مشاوره در مورد اینکه پروتز دندان با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر ، به کلینیک حکیم مراجعه کنید تا به شما مشاوره و راهنمایی لازم داده شود. البته برخی از عوامل درمانی مانند هزینه ، شکل ظاهری و طول دوره درمان را باید در نظر بگیرید.

ایمپلنت ها همیشه یک راه حل بسیار طبیعی و مناسب برای دندان های از دست رفته می باشد. با این حال ، ممکن است هزینه کاشت زیاد باشد و درمان آن تا شش ماه طول بکشد.

از این رو ، پروتزهای دندانی با جایگزینی دندان های از دست رفته می توانند به بیماران کمک کنند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و کاملا طبیعی جلوه کنند.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( بخش تخصصی پروتز ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.