02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

جراحی لثه

جراحی لثه در فردیس

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

جراحی لثه

هنگامی که از مراجعه به دندانپزشکی خود به مدت طولانی صرف نظر می کنید ، بیماری لثه درمان نشده و می تواند لثه های آلوده و آسیب دیده ای را برای شما ایجاد کند که نیاز به جراحی لثه باشد.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه ، همراه با مراجعه منظم به دندانپزشک ، به سلامت و استحکام دندان ها کمک می کند. اما بهداشت دهان و دندان فقط برای دندان های شما نیست بلکه لثه های شما را نیز سالم نگه می دارد. معاینات منظم دهان و دندان به دندانپزشک شما این فرصت را می دهد که بیماری لثه را در مراحل اولیه تشخیص داده و قبل از پیشرفت آن را درمان کند.

انواع و مواردی که باید انتظار داشت

انواع مختلفی از جراحی های لثه وجود دارد که دندانپزشک در صورت ابتلا به بیماری لثه ممکن است آنها را توصیه کند. شایعترین علت بیماری لثه زمانی است که باکتری بیش از حد در دهان شما جمع شده و پلاک اضافی ایجاد می کند و بدن شما قادر به مبارزه با عفونت نیست. با این حال برخی از عوامل ، از جمله داروها و بیماری های مزمن ، می توانند کسی را مستعد ابتلا به بیماری های لثه کنند حتی اگر فرد یک روال کامل مراقبت از دهان را دنبال کند.

دلایل جراحی لثه

التهاب لثه ، نوع خفیف بیماری لثه ، معمولاً توسط دندانپزشک قابل درمان است. پریودنتیت یک نوع پیشرفته از التهاب لثه است که منجر به التهاب و آسیب دیدن استخوان و بافت می شود. پریودنتیت معمولاً نیاز به مراجعه به پزشک لثه دارد که به عنوان پریودنتیست شناخته می شود و درمان ممکن است شامل جراحی لثه باشد. جراحی پریودنتال می تواند استخوان ها و بافت های آسیب دیده را دوباره رشد دهد ، از ریزش دندان جلوگیری کند ، شکاف های لثه بین دندان ها را کاهش دهد و استخوان فک را تغییر دهد تا رشد باکتری از بین برود.

با این حال ، بیماری لثه تنها دلیل جراحی لثه نیست. بعضی از بیماران جراحی زیبایی لثه را انتخاب می کنند ، مانند زمانی که لثه آنها بیش از حد دندانهایشان را می پوشاند ، بیماری معروف به “لبخند لثه ای”.

انواع مختلف جراحی لثه

نوع جراحی مورد نیاز شما به شدت بیماری لثه و آسیب خاصی که وارد کرده است یا نوع نتایج زیبایی که می خواهید بستگی دارد. انواع جراحی لثه عبارتند از :

     1. جراحی فلپ لثه

لثه ها برای تمیز کردن عمیق از دندان جدا می شوند ، سپس دوباره به محل اطراف دندان ها دوخته می شوند. در حین جراحی گاهی اوقات به تغییر شکل استخوان نیاز است.

     2. جراحی لثه

بافت لثه اضافی و بیش از حد رشد یافته برای بهبود زیبایی و سهولت در تمیز نگه داشتن سطح دندان ها برداشته می شود.

     3. لثه

بافت لثه سالم برای زیبایی بیشتر جذاب می شود ، گاهی اوقات در ترکیب با پیوند لثه است.

     4. گرافت لثه

بافت از سقف دهان گرفته می شود و در دو طرف دندانی که به دلیل عقب رفتن لثه در معرض دید است قرار می گیرد. این حتی به خط لثه و کاهش حساسیت کمک می کند.

     5. بازسازی لثه

بافت لثه به عقب جمع شده و باکتری ها برداشته می شوند. جراح پیوند استخوان ، غشا ، یا پروتئین های تحریک کننده بافت را برای کمک به بازسازی بافت های لثه در اطراف دندان وارد می کند.

آیا جراحی لثه دردناک است؟

بیشتر افراد پس از جراحی فقط درد خفیف تا متوسط ​​دارند که می تواند با مسکن های بدون نسخه کنترل شود. اگر تورم متوسطی پیدا کردید ، سعی کنید کیسه یخ را روی ناحیه قرار دهید. و اگر پریودنتیست شما آنتی بیوتیک را توصیه می کند ، حتماً دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید. احتمال خونریزی و تورم بعد از جراحی وجود دارد. در صورت بروز مشکل سریعاً با پریودنتیست خود تماس بگیرید.

قبل از جراحی لثه

قبل از شروع اکثر انواع جراحی های لثه ، پریودنتیست دندان های شما را کاملا تمیز کرده و از بی حس کننده موضعی برای بی حس شدن محل استفاده می کند. در بعضی موارد ، ممکن است به بیهوشی عمومی نیز نیاز باشد. اگر سطح لثه نیاز به تمیز کردن عمیق دارد ، پریودنتیست برش های کوچکی را در امتداد خط لثه ایجاد می کند و لثه ها را از دندان جدا می کند تا حتی عمیق تر تمیز شود و هرگونه جرم ، پلاک یا بافت آلوده برداشته شود.

بعد از جراحی لثه

زمان بهبودی برای جراحی پریودنتال به نوع عمل بستگی دارد ، اما بیشتر پریودنتیست ها در طی 1 تا 2 هفته پیگیری را تعیین می کنند. در طول دوره نقاهت ، برای تمیز نگه داشتن دهان و جلوگیری از عفونت باید از دهان شویه ضد عفونی کننده استفاده کنید. جراح شما همچنین ممکن است یک دور آنتی بیوتیک تجویز کند.

در چند روز اول بعد از جراحی ، ممکن است به شما آموزش داده شود که غذاهای نرم بخورید و از انجام ورزش های سنگین پرهیز کنید. همچنین باید از مصرف سیگار در کل روند بهبودی خودداری کنید.

بعد از جراحی ، اکثر افراد فقط دردی خفیف تا متوسط ​​دارند که با مسکن های بدون نسخه قابل کنترل است. تورم متوسط ​​ممکن است رخ دهد. پریودنتیست اطلاعات دقیق تری در مورد نحوه کنترل هرگونه درد و تورم به شما می دهد.

امیدواریم که این مطلب ( جراحی لثه ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.]