02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

جراحی فک و صورت در کرج

جراحی فک و صورت در کرج

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

جراحی فک و صورت در کرج

جراحی فک و صورت در کرج در درمانگاه شبانه روزی دندانپزشکی حکیم انجام می پذیرد. جراحی فک و صورت یک تخصص دندانپزشکی است که مسئول تشخیص و درمان جراحی اختلالاتی شامل : جنبه های عملکردی و زیبایی بافت های سخت و نرم دهان و فک و صورت است. جراحان دهان و فک و صورت واجد شرایط جراحی های جزئی و عمده  صورت و گردن تحت بی حسی موضعی و عمومی هستند.

جراحی دهان و فک و صورت

مشاوران جراحی دهان و فک و صورت ( OMFS ) کلینیک حکیم با تشخیص و درمان بیماران مبتلا به بیماری های دهان ، فک ، صورت و گردن سروکار دارند.

جراح فک و صورت چه کاری انجام می دهد؟

اگر به بیماری ، شامل دندان ، فک ، یا استخوان ها و بافت های صورت مبتلا هستید که باعث درد می شود و از انجام فعالیت های طبیعی جلوگیری می کند ، ممکن است لازم باشد یک متخصص جراح دهان و فک و صورت شما را معاینه کند.

معمولاً جراحان فک و صورت بیمارانی که ضربه ای به صورتشان وارد شده است را مورد معالجه قرار می دهند ، شامل یک ضربه ناگهانی و شدید است که اغلب باعث شکستگی استخوان ها می شود و ممکن است منجر به تغییر شکل صورت شود.

چه زمانی به جراحی دهان و دندان نیاز است؟

جراح فک و صورت یک متخصص دندانپزشکی با دانش پزشکی پیشرفته در مورد شرایطی است که نه تنها بر روی دندان ها و فک ها بلکه بر استخوان ها و بافت های نرم صورت نیز تأثیر می گذارد و همچنین آموزش های لازم برای درمان این شرایط با جراحی و انجام بیهوشی مناسب.

همه جراحان فک و صورت دندانپزشک نیز هستند ، اما همه دنداپزشکان جراح دهان و دندان فک و صورت نیستند. جراح فک و صورت آموزش پزشکی پیشرفته تری نسبت به جراح دهان و دندان دارد و از دانش و گواهی لازم برای انجام اقدامات بیشتر در نواحی بیشتری از صورت برخوردار است.

تفاوت کار دندانپزشک و جراح فک و صورت چیست؟

موارد زیر درمانهایی است که دندانپزشکان می توانند انجام دهد:

  • اتصالات دندان مصنوعی
  • تاج دندان
  • کانال های ریشه ای
  • کشیدن دندان عقل تحت تأثیر

علاوه بر این ، جراحان دهان و دندان می توانند مشکلات مفصل گیجگاهی فکی را ، جایی که فک پایین شما به جمجمه شما متصل می شود ، و همچنین عفونت های دهانی و تورم و درد درمان کنند.

موارد زیر نیز شرایطی می باشند که ممکن است به تخصص جراح فک و صورت نیاز داشته باشید :

  • ناهنجاری نیش (دیس گناتی)
  • درد مزمن صورت
  • شکاف لب و یا کام
  • کاشت دندان ذوب شده توسط استخوان
  • کشیدن دندان عقل که با مشکل روبه رو است

و…

معاینه دندان و فک توسط دندانپزشک

هنگامی که برای معاینه دندانپزشکی مراجعه می کنیم یا زمانی که مجبور به درمان درد دهان هستیم ، به دندانپزشک مراجعه می کنیم. اما بسته به نوع عمل مورد نیاز ، دندانپزشک یا خود شما را معالجه می کند یا شما را به یک متخصص دندانپزشکی مانند جراح فک و صورت معرفی می کند. اما در کلینیک دندانپزشکی حکیم اگر شخصی احتیاج به جراحی داشته باشد ، در همان کلینیک شما را مورد جراحی قرار می دهند و به جای دیگر ارجاع نمی دهند.

اگرچه هر دو در زمینه دندانپزشکی کار می کنند ( هم جراح دندانپزشک و هم دندانپزشک ) ، اما حرفه مربوطه کاملاً متفاوت است.

جراح فک و صورت

جراحان فک و صورت دندانپزشکان متخصصی هستند که مجوز انجام جراحی بر روی دندان ها و استخوان های فک و صورت را دارند. آنها برای درمان اختلالات ، بیماری ها ، آسیب ها و ناهنجاری ها در این قسمت ها آموزش دیده اند. وظیفه آنها اصلاح ناهنجاریهای صورت است.

تحصیلات جراح فک و صورت

قبل از تبدیل شدن به جراح فک و صورت ، متخصص باید همان تحصیلات دندانپزشک عمومی را داشته باشد. یعنی دکترای دندانپزشکی. فقط در این صورت است که آنها می توانند تحصیلات خود را در مقطع دکترا در زمینه جراحی دهان و فک و صورت آغاز کنند. این آموزش بسته به مرکز دانشگاه و برنامه تخصصی در یک دوره چهار تا هفت ساله طول می کشد. بنا به صلاحدید وی ، جراح می تواند پس از آن در یک زمینه خاص از تخصص خود یک فوق تخصص را بگیرد.

نقش و مسئولیت های جراح فک و صورت

دندانپزشکان عمومی ، پزشکان و سایر متخصصان معمولاً هنگام مراقبت از بیماران خود از مهارت های این جراح استفاده می کنند. این امر خصوصاً در مواردی است که بیمار از ناهنجاری های دندانی ، کیست و تومورهای فک رنج می برد. جراح فک و صورت همچنین با پیوند استخوان ، کاشت دندان ، شکستگی و ناهنجاری صورت روبرو می شود که به چند مورد اشاره می کند.

امیدواریم که این مطلب ( جراحی فک و صورت در کرج ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.