02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

ماملون دندان چیست؟

ماملون دندان چیست؟

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

ماملون دندان چیست؟

وقتی دندان های دائمی کودکان رشد می کنند، ممکن است متوجه برجستگی ها و فرورفتگی هایی در قسمت لبه بیرونی دندان های پیشین آنها شوید، اما مالمون دندان چیست؟ در دندانپزشکی، ماملون یک برجستگی گرد در لبه دندان است. مانند مابقی پوشش خارجی دندان که از مینای دندان ساخته شده است. این حالت ماملون نامیده می شود و اصلا جای نگرانی ندارند.

در این مقاله، ما توضیح می دهیم که مالمون چیست و چرا برخی از بزرگسالان آنها را دارند. ما همچنین در مورد گزینه های درمانی برای از بین بردن ماملون توضیح خواهیم داد.

ماملون چگونه به وجود می آید؟

ماملون ها روی برخی از انواع دندان های تازه روییده (دندان هایی که به تازگی از لثه شروع به روییدن می کنند) ظاهر می شوند. روی هر دندان سه ماملون وجود دارد، که با هم، یک لبه موج دار و موجی شکل ایجاد می کنند. ممکن است در دندان های دائمی بچه ها ماملون ایجاد شود و حتی در بزرگسالی نیز آنها را داشته باشند.

زمانی که مینای دندان در حال رشد در زیر لثه است ماملون ها تشکیل می شوند. قبل از اینکه دندان در لثه در امتداد لبه لثه استخوانی صورتی رشد کند، به هم متصل می شوند. این دندانه های کوچک مینای دندان به لثه ها کمک می کند تا کل دندان بیرون بیاید.

طول عمر ماملون ها چقدر است؟

معمولاً ماملون ها مدت زیادی دوام نمی آورند. والدین اغلب زمانی متوجه مامون می شوند که دندان های جلویی دائمی ردیف بالا و پایین برای اولین بار در بافت لثه شروع به روییدن می کنند. این برآمدگی های کوچک معمولاً به مرور زمان با شروع استفاده از دندان ها برای جویدن، از بین می روند.

دندان های شیری، دندان های اولیه کودکان هستند که اولین دندان های هر شخص می باشد. دندان ها در مرحله جنینی شروع به رشد می کنند و حدود 6 ماه پس از تولد از لثه خارج می شوند. هر 20 دندان به طور معمول تا سن 2 سالگی رشد می کنند و در حدود 6 سالگی شروع به افتادن می کنند، که 32 دندان بزرگسال (دائمی) جایگزین آنها می شود.

دندان ها یکی از قوی ترین قسمت های بدن هستند. آنها از پروتئین هایی مانند کلاژن و مواد معدنی مانند کلسیم ساخته شده اند. علاوه بر جویدن سخت ترین غذاها، آنها همچنین به شما کمک می کنند تا واضح صحبت کنید. اگر رویش دندان به تأخیر بیفتد یا کودک دچار انسداد شود که در آن نیش او به طور طبیعی ساییده نمی شود، مملون ها ممکن است در بزرگسالی از بین نروند، یک سوء انسداد نیاز به درمان ارتودنسی دارد.

درمان ماملون دندان چیست؟

ماملون هیچ آسیبی نمی رساند و سلامت دهان را مختل نمی کند. با این حال، ممکن است بخواهید به دلایل زیبایی، ماملون دندان را درمان کنید. برای درمان و زیبایی باید به دندانپزشک مراجعه کرد که با تراشیدن دندان و اصلاح دندان درست می شود.

دندانپزشک برای تراشیدن مینای دندان و صاف کردن لبه های دندان از وسایل مورد نیاز استفاده می کند که اصلا با درد روبه رو نمی شوید و حتی به بی حسی موضعی نیز ندارد، زیرا ماملون هیچ عصبی ندارد. علاوه بر این انجام آن سریع است و نیازی به زمان بازیابی و مراجعه بعدی ندارد. همچنین هزینه این نوع درمان معمولاً ارزان است و هرکسی به راحتی می تواند آن را انجام دهد.

برای کودکان خردسال، ماملون ها کاملاً طبیعی هستند و به طور کلی با گذشت زمان از بین می روند. اگر به دندانپزشک مراجعه کنید ممکن است مداخله نکند و بگوید که صبور باشید تا به مرور زمان رفع شود. کودکان تقریبا بین 6 تا 12 سالگی دندان های اولیه خود را از دست می دهند و سپس با دندان های دائمی جایگزین می شوند.

دندان های مولر معمولاً اولین دندان های دائمی هستند که رشد می کنند. اکثر مردم تا سن 21 سالگی تمام دندان های دائمی شان می روید.

ماملون ها روی کدام دندان ها به وجود می آیند؟

ماملونها فقط روی دندان های آسیای جدید که تازه روییده اند به وجود می آیند. آنها معمولاً در دندان های پیشین دائمی (بزرگسال) به وجود نمی آیند. هر شخص به طور معمول در مجموع هشت دندان پیشین داردف که چهار دندان در قسمت وسط بالا و چهار دندان در قسمت وسط پایین قرار دارند.

نباید از دندان های پیشین برای برش دادن غذا استفاده شود. به عنوان مثال: وقتی ساندویچ را گاز می گیرید، از این دندان ها استفاده می کنید. از آنجایی که دندان های پیشین در جلو و مرکز دهان قرار دارند، بیشتر لبخند را تشکیل می دهند و هنگام صحبت کردن، آنها قابل مشاهده ترین دندان ها هستند.

به طور معمول، برای ماملون ها نیازی به درمان نیست. اکثر مردم سرانجام آن ها را با جویدن در مدت زمان طول چند سال از بین می برند. به طور معمول با تماس دندان های جلویی بالا و پایین، ماملون ها صاف می شوند.

اما اگر دندان ها نامرتب باشند، ماملون ها ممکن است از بین نروند. این امر معمولاً در صورتی رخ می دهد که اپن بایت داشته باشید و در آن دندان های جلویی به طور عمودی روی هم قرار نمی گیرند. در نتیجه، تماس نداشتن، ماملون ها در بزرگسالی باقی می مانند.

نتیجه گیری

سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت و رفاه عمومی شما است. بهداشت ضعیف دهان می تواند منجر به ایجاد حفره های دندانی و بیماری های لثه شود و همچنین با بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت ارتباط دارد.

حفظ سلامت دندان ها و لثه یکی از مهم ترین کارهایی است که هرشخصی در زندگی باید انجام دهد. با رعایت بهداشت دهان و دندان مناسب مانند: مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، کم کردن و حتی محدود کردن مصرف قند، از درمان و روش های پرهزینه دندانپزشکی و مسائل بهداشتی طولانی مدت راحت خواهید بود.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب (ماملون دندان چیست؟) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.